آمریکا اعمال فشار بر روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی را محکوم کرد
نوشته شده توسط : xmovies
بی بی سی فارسی

مسئولان بی‌بی‌سی خواهان واکنش سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان ملل به فشارهای اخیر شده‌اند

وزارت امور خارجه آمریکا افزایش فشارهای حکومت ایران بر روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و مدافعان آزادی بیان در این کشور را محکوم کرد و از مقامات ایران خواست که از آزار کسانی که می خواهند از حقوق جهانی خود بهره مند شوند دست بردارند.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ۱۸ بهمن (۷ فوریه) گفت که دولت این کشور از دریافت گزارش هایی مبنی بر اینکه مقامات ایران اعضای خانواده گزارشگران بی‌بی‌سی فارسی را آزار داده اند نگران شده است.

او گفت: "این واقعه ای هولناک است. آنها سراغ خواهر یکی از گزارشگران بی بی سی رفته اند و از او برای برقراری ارتباط مستقیم با خواهرش در لندن استفاده کرده اند و تلاش داشته اند که از او بازجویی کنند".

او ابراز نگرانی کرد که حکومت ایران در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور بخواهد در فضای رسانه ای رعب و وحشت ایجاد کند.

خانم نولاند گفت: "آنها اکنون تلاش دارد که دایره عملکرد خود را به ایرانیان در خارج از این کشور گسترش دهد".

او گفت که دولت آمریکا از روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی ایرانی در مبارزه شان برای دست یافتن به آزادی بیان حمایت می کند.

این در حالی است که رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد اعتراض بی‌بی‌سی به فشارهای اخیر گفت که این رسانه "سابقه عملکرد بسیار بدی" در مورد ایران داشته است.

او گفت: گفت: "طبیعی است که اگر [بی‌بی‌سی] قصد ایجاد فضای خصمانه علیه کشورمان را داشته باشد، نمی تواند انتظار دریافت تسهیلاتی را داشته باشد".

پیش تر مسئولان بی‌بی‌سی افزایش فشارها علیه کارکنان بخش فارسی، از جمله بازداشت و اعمال فشار بر بعضی از اعضای خانواده و دوستان تعدادی از این کارکنان را به شدت محکوم کرده بودند.

دیروز یکی از سخنگویان بی‌بی‌سی با تاکید بر اصرار این رسانه به رعایت بی طرفی و انصاف در خبررسانی اعلام کرد که حکومت ایران کارزاری پیوسته برای ارعاب و تهدید کارکنان بی‌بی‌سی فارسی براه انداخته است





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: